484fb86af326cdf87a5e3fb017e9dc3a

YOGA, SECRETUL SANATATII SI TINERETII

Published On January 7, 2018 | By Florentina Ilie | Despre Frumusete si Sanatate

Începutul de an reprezintă momentul ideal să dai un restart organismului tău și să încerci ceva nou. Ce spui de yoga?

Yoga este practicată de aproape 5000 de ani și se spune că a fost adusă de călugării tibetani în India în secolul al 12 – lea. Dacă te gândești că nu ești suficient de flexibilă pentru a practica yoga, înseamnă că nu îi cunoști încă beneficiile.  Eu pot să îți spun că la finalul unei ore de yoga mă simt de parcă aș fi avut parte de cel mai relaxant masaj. Yoga mă scapă de stres, îmi energizează organismul și are efecte anti-aging. Despre beneficiile acestei practici am stat de vorbă cu specialiștii de la World Class, care mi-au spus rând pe rând cum mă ajută orele de yoga.

1. În primul rând trebuie să știi că yoga îmbină tehnici de respirație (pranayama) și exerciții pentru concentrare (mudre), adică acele posturi fizice (asane) care fac foarte mult bine organismului.

2. Yoga ajută la menținerea elasticității musculare. Prin aplecări, răsuciri, extensii și îndoiri în lateral musculatura este activată și astfel își păstrează elasticitatea. Cea mai solicitată zonă este cea a abdomenului, iar asta înseamnă talie de viespe pentru doamnele conștiincioase. Yoga pune mare accent și pe mușchii spatelui, care odată întăriți vor susține corect coloana vertebrală și vă vor scăpa de durerile din zona dorsală. Există și anumite asane care ajută la creșterea rezistenței mușchiului inimii.

3. Yoga ajută circulația sângelui și detoxifiază organismul. Prin mișcările specifice, yoga stimuleză atât circulația sângelui cât și sistemul limfatic. O bună funcționare a celor două duce la eliminarea toxinelor din organism.

13346405_1096211203735048_1005567554338367761_n

4. Yoga, aliatul plămânilor. Exercițiile de respirație din timpul orelor de yoga ajută la fortifierea plămânilor. Totodată vei învăța să respiri corect, iar asta duce la oxigenarea celulară optimă și la creșterea imunității organismului.

13245265_1092222974133871_7938911914851996191_n

5. Yoga combate stresul. Multe dintre asane duc la o mai bună oxigenare și irigare a creierului, principalul responsabil pentru stările de stres pe care le avem. O să îți explic mai clar care e legătura. Pentru a funcționa normal, creierul are nevoie de minimum 20% din cantitatea totală de oxigen și 15% din cea totală de sânge care circulă prin organism. În caz contrar apar stările de epuizare, oboseală și nervozitate, care inevitabil duc la stres. Pe lângă explicația medicală, vreau să îți mai spun că în timpul orei de yoga îți golești mintea și te concentrezi doar asupra a ceea ce îți face bine în acel moment, iar asta înseamnă relaxare totală. Eu întotdeauna mă simt de parcă aș fi singură în sală, chiar dacă sunt înconjurată de alte persoane, ascult vocea instructorului de yoga, urmez asanele cât de bine pot și aproape întotdeauna mai am un pic și adorm la finalul orei, atunci când tot corpul este întins pe saltea și niciun mușchi nu mai este încordat. Este o senzație unică! Cât despre flexibilitate, pot să îți spun că dacă nu o ai de la început, nu e o problemă. Cu cât practici mai mult yoga, cu atât vei deveni mai flexibilă.

13239162_1092223247467177_8121995103852179708_n 

Tradițional, yoga se practica dimineața, înainte de răsăritul soarelui, însă noi nu suntem călugări tibetani, așa că dacă vrei să o incluzi în programul tău zilnic vei găsi cu siguranță o oră care să se potrivească programului tău. Dimineața poți face asane energizante (Yang) precum Salutul Soarelui, răsuciri, inversii, iar spre seară sunt indicate posturile mai ușoare și liniștite (YIN) pentru a te relaxa după o zi de muncă și pentru a avea un somn liniștit. Îți las aici linkul celor de la World Class: http://www.worldclass.ro/antrenamente-de-grup/  Alege sala care se află aproape de casa ta și bucură-te de beneficiile orelor de yoga!

 

Like this Article? Share it!

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>