ROMA PE SCURT

Published On November 29, 2015 | By Florentina Ilie | In Vacanta

Am văzut Roma pe fugă, dar a fost dragoste la prima vedere. Este cu siguranţă oraşul în care  îmi doresc să trăiesc. Este un muzeu în aer liber care m-a fascinat. Am ajuns în capitala Italiei în ianuarie pentru o filmare şi ne-am cazat într-un apartament lângă Vatican. Am lăsat bagajele în cameră şi am fugit să vedem ceva din cetatea Papei cât încă era deschisă. E drept că la ora la care am ajuns noi nu prea mai aveam ce să vizităm, aşa că ne-am bucurat de curtea Vaticanului.

Zilele următoare după ce am terminat ce aveam de făcut am prins un moment de răgaz şi am fugit să vedem Colosseumul. În Roma, metroul este atât de bine pus la punct încât există câte o staţie lângă toate obiectivele turistice importante, aşa că ne-a fost foarte uşor să ajungem repede acolo unde am vrut. Colosseumul este  cu siguranţă cea mai impresionantă construcţie ruină a fostului Imperiu Roman şi am fost foarte entuziasmată atunci când l-am văzut prima oară. Entuziasmul mi-a pierit imediat ce am văzut rândul interminabil format din turisti care aşteptau la casa de bilete. Aşa că am decis să vizităm întâi Forul Roman, până se mai elibera Colosseumul.

Pe principiul “la barza chioară îi face Dumnezeu cuib” am avut noroc. La casa de bilete erau doar doi turişti înaintea noastră, iar cu biletele de aici puteam să vizităm  şi Colosseumul. Am intrat întâi în Forul Roman şi a fost ca o călătorie în timp. A fost fascinant să ne plimbăm pe urmele romanilor prin fostul centrul politic, religios şi comercial al Romei antice.  Forumul este plin de monumente mai mult sau mai puţin bine conservate. Printre cele mai importante sunt Arcul lui Titus, Templul lui Romulus, Basilica lui Maxentius, Templul lui Antonius şi Faustinei, Templul lui Vespasian, Templul lui Saturn şi stadionul.

Cam trei ore ne-a luat să vizităm Forul Roman şi apoi am mers la Colosseum. Cum deja aveam bilete nu am fost nevoiţi să stăm la coada imensă de turişti. Am intrat şi ne-am bucurat de privelişte. Monumentul este unul fascinant şi foarte bine conservat. Nu la fel de frumos este şi motivul pentru care el a fost construit, dar asta e deja istorie. În antichitate aici erau aduşi prizonierii de război, care erau puşi să se lupte între ei până la moarte. Distracţia era şi mai mare atunci când prizonierii erau aruncaţi în arenă alături de leii înfometaţi. Totul se întâmpla sub ochii a mii de romani de toate vârstele care se distrau privind astfel de masacre. Cum pe vremea respectivă nu aveau cinematografe, probabil asta era varianta antică a filmelor de groază. 🙂

Tot pe fugă am apucat să vedem Piazza di Spagna, pe care o ştiam dintr-un serial italian la care mă uitam când eram mică şi care se numea chiar aşa, Le ragazze di Piazza di Spagna.

Cum mai aveam foarte puţin timp la dipoziţie am dat o fugă şi până la Fontana di Trevi. Era noapte şi era foarte aglomerat, aşa că am aruncat fiecare câte un bănuţ şi ne-am pus o dorinţă. Culmea e că s-a adeverit un an şi jumătate mai tarziu. 🙂

De când am decolat înapoi către România am ştiut clar amândoi că vrem să ne întoarcem în capitala Italiei şi să o vizităm pe toată fără grabă, după cum spun şi italienii “sbrigati, ma lentamente” – grăbeşte-te, dar încet.

Like this Article? Share it!