17309361_10210840154812981_5041495502159521974_n

FRANTURI DIN GERMANIA

Published On April 4, 2017 | By Florentina Ilie | In Vacanta

Vara trecută am petrecut aproape trei săptămâni în Germania și de când m-am întors mă tot chinui să scriu despre ce am văzut și ce mi-a plăcut. Am stat în Wuppertal (unul dintre cele mai verzi orașe din Germania) și înainte să vă povestesc ce am vizitat aici trebuie neapărat să spun că nemții m-au impresionat prin grija lor față de animalele de companie. În fața multor magazine am văzut așezate boluri cu apă pentru căței. Este fabulos și faptul că ai voie cu ei aproape peste tot și nu sunt considerați o molimă ca în România. Într-o dimineața în care ploua cu găleata am decis să iau micul dejun într-o cafenea din centrul orașului. În timp ce îmi beam ceaiul liniștită, văd cum în cafenea intră un domn cu un labrador. Omul se așează la o masă și câinele se întinde lângă scaun. Am fost surprinsă să văd că ospătărița a venit cu meniul pentru domn și cu un bol de apă pentru cățel. Jos pălăria pentru o astfel de atitudine! Încă o dată m-am convins că avem multe de învățat de la nemți.

Ce mi-a mai plăcut în Wuppertal a fost grădina zoologică. Poți să ajungi acolo cu Schwebebahn-ul, un tramvai suspendat care a devenit simbolul acestui oraș. Noi am fost la zoo într-o zi ploioasă, dar tot ne-am bucurat de varietatea de animale și păsări, precum și de plimbarea prin grădina mare și verde.

Într-o duminică frumoasă am ieșit să ne plimbăm în parcul din spatele casei și așa am descoperit că mare parte din el este de fapt rezervație de cerbi și căprioare. Deși sunt separate de oameni printr-un gard foarte lung, animalele vin de fiecare dată să fie hrănite de trecători. Evident că nu le poți da orice de mâncare. Lângă gard se află un aparat de unde poți să cumperi hrană specială cu doar 50 de cenți cutia.

De fiecare dată când timpul i-a permis soțului meu, am mers să vizităm puțin din orașele învecinate. Așa am ajuns în vârf de munte la cetatea Schloss Burg an der Wupper. Este un orășel de poveste în care casele par să fie făcute din turtă dulce.

Ca să ajungi în cetate, fie o iei pe șosea, fie urci cu telescaunul. Noi am ales a doua variantă și odată ajunși sus am descoperit o cetate ruptă din poveștile cu prințese și cavaleri. Nu am ignorat nici zona cu delicii culinare de toate felurile, inclusiv tradiționalii wursti și berea germană.

Un alt orășel de poveste pe care l-am vizitat a fost Hattingen. Datează din perioada medievală și a fost restaurat exemplar. Casele sunt albe și înrămate cu lemn, iar în centrul orașului medieval se află biserica. Este splendid și plin de cafenele și restaurante, care și-au păstrat parfumul vechi din alte timpuri.

Nu puteam să ajungem în Germania și să nu vizităm Domul din Koln. Este una dintre cele mai frumoase catedrale pe care le-am văzut. Exteriorul impozant și sculptat minuțios se lasă admirat de marea de turiști, iar interiorul te fascinează cu vitraliile imense și colorate.

Ce nu am mai avut timp să facem în Koln a fost să ne plimbăm cu vaporul pe Rhine, așa că ne-am limitat doar la a admira râul de pe mal.

Cine vrea să facă un selfie spectaculos trebuie să meargă în Dusseldorf și să urce în Rheinturm. Este un restaurant care seamănă cu o navă extraterestră, este așezat în vârful unui turn și oferă o priveliște de 360 de grade asupra orașului. Pe noi ne-au dus acolo prietenii noștri și am fost foarte încântați de imaginile frumoase de la apus.

Like this Article? Share it!