11703203_10206087539000556_5856081371073021252_n

CORFU SI RESORTUL ROMANESC DIN KASSIOPI

Published On July 5, 2015 | By Florentina Ilie | In Vacanta

Corfu este una dintre cele mai frumoase insule din Grecia. Se află în Nordul Mării Ionice şi este un paradis plin de plantaţii de măslini, portocali, lămâi şi tot aici stau mândri chiparoşii, adică brazii aceia foarte înalţi şi subţiri. Noi am fost în Corfu în luna mai, dar am cam avut ghinion cu vremea.  Drept urmare vă recomand să mergeţi în această destinaţie superbă începând cu jumătatea lui iunie, ca să nu aveţi surprize.

Staţiunea în care ne-am cazat se numeşte Kassiopi şi este un sat pescăresc aflat în Nord Estul insulei. Acum vine şi surpriza pentru că aici se află un resort românesc de patru stele, Memento Kassiopi Resort, deţinut de agenţia de turism Christian Tour.  Noi am petrecut aici o săptămână şi ne-a plăcut foarte mult. Resortul este format din vilele individuale şi din cele care au un etaj sau două. Camerele sunt mari şi frumos amenajate atât pentru cupluri, cât şi pentru familii. Resortul are patru piscine pentru adulţi, una pentru copii, un supermarket, teren de tenis, teren de baschet, sauna şi sală de fitness, o cafenea indiană, trattoria, o plajă privată şi restaurantul all inclusive unde mâncarea este multă şi foarte gustoasă. Partea cea mai frumoasă este că resortul este înconjurat de foarte multă vegetaţie.

Vă spuneam că am prins vreme destul de rece în Corfu, dar vă garantez că nu ne-am plictisit. Cei de la Christian Tour au organizat excursii pe insulă şi în afara ei aproape în fiecare zi, dar despre asta vă povestesc mai târziu. Întâi vreau să vă spun cum este Kassiopi. Satul pescăresc, deşi este destul de mic, are în zona portului foarte multe restaurante, terase și cafenele unde vă puteţi delecta cu tot felul de preparate locale deliciose.  Aici sunt şi magazinele cu haine, ceramică, broderii, sandale din piele şi suveniruri pe care le găsiţi la preţuri mai mult decât acceptabile. Tot din port puteţi închiria o barcă pentru sailing sau vă puteţi înscrie la paragliding, sky nautic şi scufundări în zona peşterilor subacvatice. Kassiopi are unele dintre cele mai frumoase plaje de pe insulă formate din pietre, ape limpezi şi îmbrăţişate de păduri. Cele care se află foarte aproape de port se numesc Bataria, Kanoni şi Pipitos.

Pe celelalte le-am descoperit întâmplător în timp ce ne plimbam. Prima plajă, al cărei nume nu l-am aflat, se află lângă resort pe un drum plin cu măslini în spatele unor case greceşti. Este o fâşie îngustă şi lungă care are în partea vestică nişte stânci numai bune de sărit în apa turcoaz şi limpede.

Restul plajelor le-am descoperit atunci când am închiriat un atv, care a costat 35 de euro pentru 24 de ore, şi am plecat să vedem împrejurimile. Prima plajă care ne-a încântat  se numeşte Avlaki şi se află la ieşire din Kassiopi spre Ag. Stefanos. Este foarte mare şi este formată din pietre albe şi nisip. Aici apa este la fel de frumoasă ca în tot nordul insulei, dar farmecul acestei plaje stă în faptul că face parte dintr-o rezervaţie naturală cu o vegetaţie luxuriantă. Este un loc desprins din poveştile greceşti.

Noi ne-am continuat drumul cu atv-ul şi după câţiva kilometri am ajuns în micul port Ag. Stefanos. Este discret, pitoresc şi plin de ambarcaţiuni şi taverne. Totuși dacă vreți să mâncați aici trebuie să știți că înainte să vă aducă ceea ce ați comandat, ospătarii vă vor așeza pe masă apă și o gustare locală susținând că sunt din partea casei, iar la final vă vor pune să le plătiți.

Ultima plajă pe care am ajuns se află puţin mai departe de Ag. Stefanos. Se numeşte Kerasia şi pe cât este de generoasă, pe atât este de frumoasă, fiind mărginită de două plantaţii, una de portocali şi alta de măslini.

Noi cu atv-ul am urcat şi în zona de munte, unde ne-am bucurat de puţin off road şi de o privelişte superbă a mării Ionice.

Atunci când nu ne plimbam de capul nostru, se ocupau cei de la Christian Tour de noi. Prima excursie pe care am făcut-o este şi preferata mea. A fost o croazieră în care ne-am oprit să vizităm o insulă şi o bijuterie de oraş care se afla pe continent, Paxos şi Parga. Întâi ne-am oprit pe insula Paxos. Când am văzut întinderea de apă care o înconjoară am crezut că am ajuns în Caraibe, apoi vasul a ancorat, iar noi am coborât şi după ce ne-am răsfăţat cu două îngheţate delicioase, am plecat la plimbare. Nu am avut timp să ne oprim la una dintre tavernele greceşti din Paxos, dar mai bine de o oră am explorat străzile albe şi înguste pline cu suveniruri de toate felurile şi cu produse tradiţionale. Despre Paxos se spune că este insula pe care Poseidon a creat-o pentru soţia sa Amfitrite.

A doua oprirea a fost în oraşul continental Parga. Este superb, plin de case și hoteluri mici, dispuse în formă de amfiteatru, cochete şi colorate. De fapt influenţa veneţiană se simte aici pentru că arată exact ca o parte ruptă din Veneţia. Oraşul este plin de taverne tradiţionale cu oameni primitori, magazine cu artizanat, suveniruri, dar şi haine ale firmelor internaţionale mari. Parga se află într-un golf retras al mării Ionice şi atunci când poposeşti aici ai mai degrabă impresia că ai ajuns pe o insulă. Deasupra oraşului, pe o stâncă înaltă,  se află ruinele cetăţii Parga. Ea a fost ridicată de localnici în secolul al 11 lea pentru a-i proteja de turci şi de piraţi, iar apoi în secolul al 16 lea veneţienii au fost cei care au transformat-o în fortăreaţă.  Intrarea este liberă, iar cetatea oferă o panoramă spectaculoasă asupra oraşului. Noi ne-am încheiat vizita în Parga cu un fresh de portocale şi o bere la una dintre tavernele din port.

A doua excursie a fost turul insulei. Am vizitat palatul împărătesei imperiului Austro-Ungar, Sissi. Palatul este aşezat la malul mării, este înconjurat de chiparoşi şi măslini, iar curtea este înfrumuseţată cu multe statui greceşti neoclasice. Impresionată de povestea lui Ahile, împărăteasa i-a dedicat palatul eroului grec. Astfel că cele mai frumoase statui şi tablouri ilustreză scene din luptele lui Ahile. Mobilierul palatului s-a păstrat doar parţial pentru că imediat după moartea împărătesei Sissi, acesta a fost pe rând proprietatea privată a unui nobil german, muzeu, cazino şi spital în timpul războaielor mondiale. După vizita la palat ne-am oprit şi într-un magazin tradiţional grecesc imens unde vindeau produse din producţia proprie: bomboane naturale dintr-un fel de portocale confiate, dulceață de portocale, vin, măsline, ulei de măsline, lichior grecesc de portocale și alte soiuri de băuturi alcoolice tradiționale ale căror denumiri nu mi le amintesc. În aceeași zi ne-am oprit și la una dintre cele mai vechi biserici de pe insulă, iar apoi la  Paleokastritsa pe care am admirat-o de la înălțime. Stațiunea este considerată ca fiind unul dintre cele mai frumoase sate din Corfu.

Ultimele noastre vizite au fost în Sidari Canal d’Amour. Se spune că cine este singur și înoată în apele canalului își găsește jumătatea, iar cuplurile care îl parcurg de la un capăt la celălalt rămân împreună pentru totdeauna. Stațiunea este renumită și pentru că aici este centru distracției nocturne al insulei fiind plină de cluburi și taverne. După ce am vizitat Sidari, am ajuns în satul fantomă Perithia. Are o vechime de aproape 600 de ani și în trecutul îndepărtat aici se adăposteau peste 1000 de greci atunci când pirații atacau țărmul. Satul a fost abandonat de localnici, iar acum este obiectiv UNESCO. Turiștii aici se pot delecta cu preparatele delicioase ale celor șapte taverne din sat, iar la una dintre ele o familie formată dintr-un grec și o româncă prepară cea mai bună și răcoritoare socată.

Am vizitat și o mică parte din orașul Corfu, capitala insulei. Mai exact Esplanada și Cetatea Veche Venețiană. Orașul vechi este format dintr-un amestec de clădiri venețiene și britanice, iar  Esplanada are un parc cochet și o zonă pietonală plină de taverne și restaurante unde am mâncat un souvlaki delicios. Străzile orașului vechi sunt înguste și pline cu magazine de toate felurile, de la brandurile locale la cele internaționale. Eu m-am îndrăgostit de sandalele grecești din piele și mi-am cumpărat o pereche cu doar 30 de euro. Sunt foarte bine lucrate, foarte comode și pielea este moale și e de cea mai bună calitate.

Cetatea Venețiană este un castel din piatră pe care venețienii și grecii l-au construit pentru a proteja orașul de invadatori. Fortăreața are ziduri înalte și este înconjurată de șanțuri cu apă. În interior se află Farul, Castel de Ferre și Castel de Marre, iar biletul de intrare costă 4 euro. Fortăreața oferă o panoramă de 360 de grade asupra orașului Corfu.

Ofertele pentru vacanţele în Memento Kassiopi Resort le găsiţi aici:

Aici aveţi şi o listă cu excursiile şi preţurile lor:

- Seara grecească – Zorba Corfiota (cina inclusă) – 39 euro/persoană
- Croaziera Peşterilor Albastre Paxi şi Antipaxi – 38 euro/persoană
- Marele tur al Insulei Corfu – 38 euro/persoană
- Croaziera la grotele Nausicai – Barbeque – 38 euro/persoană (prânz inclus)
- Croazieră Paxos – Parga – 38 euro/persoană
- Aventuri în Albania – 38 euro/persoană
- Aqualand – 38 euro/persoană
- Scuba diving – 48 euro/persoană

Like this Article? Share it!

About The Author

2 Responses to CORFU SI RESORTUL ROMANESC DIN KASSIOPI

1. Popoviciu IOANA says:

Bună, am vrea și noi sa mergem la același hotel, și asa vrea sa te întreb cum este plaja hotelului, cat e de departe etc

• Florentina Ilie says:

Buna Irina,
      Atunci cand am fost noi, plaja hotelului era destul de mica. Avantajul era ca se afla la marginea unei plantatii, asa ca ai si umbra si soare. Eu iti recomand insa sa mergi pe celelalte plaje din statiune. Cea mai apropiata de hotel este Avlaki si se afla la iesirea spre Ag. Stefanos. Este o plaja foarte spatioasa. Sa nu uiti insa de incaltamintea speciala pentru plajele cu pietre, avand in vedere ca doar asa poti sa-ti protejezi picioarele atat de colturi ascutite, cat si de aricii de mare. Langa Kassiopi gasiti si o plaja cu nisip fin (aici puteti ajunge cu masina sau cu atv-ul). Iti spun asta in cazul in care nu suportati plajele cu pietre, desi eu le recomand pentru ca mare este foarte limpede in aceste zone.